tisdag 19 april 2011

En annan sak som fick mitt hjärta att smälta

I vintras när jag vara på skolan förra gången jobbade åttorna med förpackningar i papper. Jag tog tillfället i akt och utövade lite egen kreativitet. Jag vek en mintgrön papperssvala som mätte ca 3 cm mellan vingspetsarna. Den försvann i mängden och pappersskräpet. Trodde jag.

När jag önskade trevligt påsklov och på återseende till ett gäng ystra åttor plockade en av dem fram en liten ask ut fickan och ur den asken plockade hon fram den lilla mintgröna svalan. På väg hem sken jag i kapp med solen och benen har nog inte varit så lätta på hela vintern.

Åh vad jag hoppas att de kommer gilla mina uppgifter och påhitt sen. Vill ju vara den där bra, roliga, coola, intressanta och lagom stränga bildläraren som får dem att skapa mästerverk och känna sig stolta.

1 kommentar: