torsdag 2 september 2010

Hej

Ja.. den här sprillans nya bloggen som ska användas som en loggbok i första kursen mot bildlärarmålet är den fjärde i raden. Eftersom jag har haft två olika nu mer nerlagda bloggar med dagbok och ordbajs syfte har jag förhoppningsvis kommit över det beteendet som annars är alldeles för vanligt i blogg världen.
Arg/ledsen/emo-tjej i tonåren som skaffar en blogg för agressioner/tröst/bekräftelse. Känns det igen?

Men nu när jag har samlat på mig ett antal vuxenpoäng, börjat utbildning och samboat ihop mig är det dags att använda vårdat språk, tänka efter före och lägga privatlivet på hyllan.
Eller? Lite olika bud på hur persoliga vi bör vara i texterna och min bild av mig själ är att jag är rätt öppen med det mesta och delar gärna med mig om folk frågar så det bli en utmaning i sig att välja vad man vill exponera.

 På min aktuella, privata blogg berättar jag i fotografi och korta texter om mitt liv. En utmaning att förbättra mitt fotograferande och skapande. När inspirationen tryter så har man något som mentalt sparkar ut en i regnet eller snöyran för att hitta massa kreativt. Den finns här om någon är nyfiken i en strut.

Att komma överens med blogger/blogspot/vad det nu heter är lite av en tålamodsprövning det med så här i början.

Jaha nähe. Lunch?

/ S

1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder du har i din privata blogg! Både av och på dig...klart att våra adresser skulle blandas ihop, men det löser sig nog!

    SvaraRadera